שיעור מתיחות סומטי – Physio Stretch

שיעור מתיחות שרירים? אבל למה?!
בהשראת שיטת Global Active Stretching® פיזיו סטרצ’ נוצרה על מנת לשפר את תנועת הגוף והשליטה בו בקרב מתרגלי יוגה, ספורטאים ורקדנים.
בהתייחס לגילויים האחרונים בתחום התגובה הניורו-שרירית התרגול מגלם גישה חדשה למתיחות.

זהו אימון מתיחות שרירים מאוד ייחודי שעושה שימוש באותם עקרונות של הטיפול בהפרעות במערכת השריר והשלד (MSDs), שקשורות בהפרעות ביציבה או חוסר איזון בגמישות התנועה. החידוש טמון בכך שלא מדובר במתיחה של “שרירים” אלא של “רקמות החיבור”. לפעמים נראה שטכניקות מתיחה קונבנציונליות גורמות לשיפור זמני בעוד שבטווח הרחוק הן רק מעצימות את התכווצות השרירים. וכולם רוצים בעיקר… את ההיפך.

במהלך השיעור תחוו סדרה של תרגילי מתיחה בהם יעשה שימוש בגומייה ייחודית (Thera-band). הרעיון הוא להימתח באמצעות שימוש בהתנגדות, ובו בזמן לבצע פעולות נוספות. בו זמנית תתמקדו בכיווץ עדין ונשלט של השרירים, תוך התייחסות לכל מפרק, והבאת המודעות לתחושה. כל זה יעשה תוך שימוש בנשימה מחזורית ומודעת. מעבר לכך, יעשה שימוש גם בדימויים ויועבר ידע אנטומי.

לאורך השיעור מוסיקה תשמש כמקור השראה! התרגול פטור מהחשש מפני פציעות והוא מפחית כאבים במפרקים ובגב, שמאפיינים תרגול גופני אינטנסיבי או שגרת חיים שמאופיינת בישיבה מרובה וממושכת.
מעבר לכך, ככל שהרקמות הופכות אלסטיות, חל שיפור במחזור הדם ופעולת מערכת הלימפה.

 

קלודין קרוסטה

“אני רקדנית עצמאית ומורה מצרפת. את צעדי הראשונים במחול מקצועי עשיתי כרקדנית שלמדה את המקצוע באופן עצמאי. עבדתי בהוראת סלסה ולימוד מחול באירועים. אבל הסקרנות והמחויבות שלי למחול הם שהכריעו בסופו של דבר. הצטרפתי ל Gianin Loringett’s Professional Performing Arts Centre.
בעקבות זאת התחלתי קריירה מקצועית כרקדנית רב-תחומית: מחול עכשווי, תיאטרון מחול, סלסה תיפוף ופרקשן…
מעבר לקריירת המחול שלי מירב זמני מוקדש ללימוד מספר טכניקות של BodySoma, גישה חדשנית לתנועה. לאורך השנים התמחיתי בכמה תחומים של חינוך סומטי (Somatic Education) ושיתפתי פעולה עם פיזיותרפיסטים ומטפלים שונים.
אני מאמינה ביכולת של הגוף והתודעה להתפתח כל הזמן. אני סקרנית לגבי כל אחד ואחת, כל גוף וכל תודעה… כל הפעילויות שאני מציעה סובבות סביב הקשבה לדיאלוג בין תנועה והתחושות שלנו בתוכה. אני מאוד מעוניינת לעזור לאנשים למצוא את ה”מצב התנועה” הנכון עבורם.