מה עדיף יוגה או פילאטיס?

אז החלטת לקום ולעשות מעשה. לזוז. השאלה הראשונה היא במה לבחור- יוגה או פילאטיס ? הם נראים דומים.. אז עם מה מתחילים?

פילאטיס ויוגה, שניהם משתמשים במזרן במהלך השיעור, שתי השיטות יעזרו לך להשיג את המראה החטוב עם יציבה זקופה ושרירים גמישים, אבל מה באמת ההבדל?

יוגה

יוגה היא שיטה הוליסטית עתיקה שפותחה בהודו במטרה לחבר את האינדיבידואל אל היקום. יוגה זה מושג רחב מאד, אבל במערב ובקונטקסט של מאמר זה, בדרך כלל כשאומרים יוגה, מתכוונים להיבט הפיזי שלו. דרך התרגול הפיזי ניתן להשיג גוף בריא ושקט נפשי.
תנועה מתמשכת לאורך זמן נותנת תוצאות מאד משמעותיות למתרגל היוגה. בנוסף להיבטים המרפאים והנפשיים שתרגול היוגה מעניק, המתרגל מקבל חוזק וגמישות שרירית.

הרבה סוגי יוגה כוללים גם סוג של מדיטציה בנוסף לתרגול הפיזי. החלק של המדיטציה בתרגול נותן מענה  לאנשים המחפשים להירגע ממתחים ביום יום.
יש הרבה סוגי יוגה- בגדול, נחלקים התרגולים לכאלה ששמים יותר על תנועה (ויניאסה, אשטנגה, ג’יוואמוקטי, שאדו), ולכאלה ששמים יותר דגש על טכניקה ויציבה נכונה של המנח (איינגר, ויג’ננה). רוב השיטות מכילות גם התייחסות לנשימה מודעת.

פילאטיס

פילאטיס שונה מיוגה ופעילויות אחרות בכך שזו טכניקה חדשה יחסית. שיטת הפילאטיס נוצרה ב1920 על ידי ג’וזף פילאטיס למטרות שיקום גופני. הרעיון מאחורי הפילאטיס הוא להגביר את הגמישות בגוף, לחזק את השרירים ולהעלות את המודעות לגוף.

פילאטיס נחשב תרגול כנגד התנגדות, למרות שבתור מתחיל תוכל גם להרגיש השפעות על דופק הלב. עוד הבדל הוא שלמרות שניתן לבצע שיעור שלם על מזרן, שיטת הפילאטיס כוללת גם משפחה שלמה של מכשירים, הידועים שביניהם הם הרפורמר והקאדילק. מכשירים שמאפשרים התנגדות בעזרת קפיצים ולא רק בעזרת משקל הגוף.

העבודה העיקרית בפילאטיס היא על חיזוק שרירי הליבה (core) הנמצאים בבטן, שיפור היציבה, הערכת עמוד השדרה ושיפור שיווי משקל באופן כללי. פילאטיס מתייחס לשש עקרונות: מיקוד, שליטה, מרכוז, נשימה, זרימה ודיוק.

יוגה או פילאטיס? איך לבחור

באופן כללי, ההבדל העיקרי בין השיטות היא הדרך והדגשים. יוגה מתייחסת לתרגול בצורה הוליסטית, יוצרת סביבה מדיטטיבית ובאופן מוצהר, מנסה לשפר את איכות החיים במישור הנפשי כמו גם (ובעזרת) המישור הגופני.

פילאטיס מתרכז בעבודה גופנית וספציפית בעבודה על שרירי הליבה. מתוך עבודה זאת, מתפתחת מודעות וחיבור אל הגוף.

הבשורה הטובה היא שלא חייבים לבחור :). בסטודיו נעים מלמדים את שתי השיטות בצורה מקיפה. רבים ממורי היוגה והפילאטיס מתרגלים בעצמם את השיטה השנייה ומשלבים אותה בשיעורים שלהם.