מדיטציה בתנועה

עמית עזז מדיטציה

פעמים רבות בחיים אנו מוצאים את עצמנו מתנהלים באופן שאינו מיטיב עמנו ועם סביבתנו. התנהגותנו עשויה לנבוע מדפוסים והרגלים שנטמעו לאורך שנים, דאגות ופחדים הנובעים מאירועי עבר שאינם בהכרח רלוונטיים להתרחשות העכשווית.
נוכחות בהווה, והתנהלות תוך תשומת לב למתרחש כרגע, מאפשרת לנו לפעול מתוך בחירה הרלוונטית לסיטואציה – כלומר התנהלות בריאה ומשמחת.

עבודה מודעת עם הגוף היא כלי מהנה ויעיל במיוחד לחוות נוכחות כאן ועכשיו – את גופי אני חש כרגע, התנועה מתרחשת כרגע, ומחשבות עבר ועתיד בד"כ מתפוגגות ונעלמות (ריקוד היא דוגמא מוכרת לרבים).

נהוג לחשוב שמדיטציה ההיא מעין טקס הנעשה בישיבה סטטית, עם עיניים עצומות, ובנסיבות מסוימות. למעשה, מהות המדיטציה היא תרגול של התבוננות ותשומת לב לדברים המתרחשים בהווה בכל רגע ורגע. תשומת לב כזו אפשרית בכל פעילות, בכל עת, ובכל מקום. תרגול מדיטציה פורמלית מפתח מיומנות זו.

נפתח בישיבת מדיטציה (ויפסנה) של מס' דקות. ממנה נמשיך לתנועה איטית ועדינה תוך מודעות לתחושות הנוכחות כרגע בכל חלק וחלק בגופנו, לצרכים הגופניים העולים כרגע, ולאופן בו אנחנו בוחרים להגיב לתחושת וצרכים אלו.

נסיים בשיחה קצרה לשיתוף ועיבוד החוויה.